اولین نمایش Airbnb در وال استریت در لندن

اولین نمایش Airbnb در وال استریت در لندن (CNN Business) مورد هیجان و گمانه زنی های زیادی قرار گرفت. حتی در این صورت ، روز اول تجارت استارت آپ چیزی از فک انداختن نداشت.

چه اتفاقی افتاد: سهام Airbnb روز پنجشنبه در Nasdaq با قیمت 146 دلار افتتاح شد که بیش از دو برابر قیمت 68 دلار IPO خود بود و ارزش شرکت را بیش از 100 میلیارد دلار ارزیابی کرد. سهام نزدیک به 145 دلار بسته شد ، به این معنی که Airbnb اکنون بیش از ارزش ماریوت ، هیلتون و هایت ارزش دارد.

حتی مدیر عامل شرکت برایان چسکی نیز وقتی شنید که سهام این شرکت برای شروع معاملات آماده است ، نتوانست شوک خود را پنهان کند. در تلویزیون بلومبرگ ، وی خاطرنشان کرد که سرمایه گذاران در طی دور تأمین مالی بدهی در ماه آوریل ، سهام را تقریباً 30 دلار ارزیابی می کردند.

وی با لکنت زبان گفت: “نمی دانم چه چیز دیگری بگویم.”

کارشناسان نیز دستخوش شوخی شدند.

جی ریتر ، استاد دانشگاه فلوریدا که متخصص IPO است ، به من گفت: “برای یک شرکت بالغ ببیند که ارزیابی در طی 9 ماه افزایش می یابد [این مقدار].”

تغییر در ثروت شاهدی بر توانایی Airbnb برای چرخش سریع تجارت خود در طی شیوع بیماری ، کاهش هزینه ها و تمرکز بیشتر بر اقامت طولانی مدت در نزدیکی خانه است. این همچنین نشانه تقاضای باورنکردنی سرمایه گذاران برای استارت آپ های دارای رشد سریع فناوری است ، زیرا نرخ بهره پایین گزینه های جالب را محدود می کند.

اما تجارت جذاب و جذاب روز اول بدان معناست که این شرکت می توانست بودجه بیشتری را برای تأمین بودجه کسب و کار خود به ارمغان بیاورد. اگر سهام Airbnb 146 دلار قیمت گذاری شده بود ، می توانست 4 میلیارد دلار اضافی جمع کند – مبلغ هنگفتی که روی میز مانده است.

ریتر خاطرنشان کرد: این بودجه می تواند در ترازنامه شرکت باشد ، رشد قابل ملاحظه ای که باعث افزایش قیمت سهام آن می شود.

چه کسی دیوانه است؟ این اختلاف ممکن است باعث جنجال روح در جستجوی مورگان استنلی و گلدمن ساکس شود که بانکداران سرمایه گذاری آنها پیشنهاد را ارائه دادند. این همچنین بدان معنی است که ذینفعان پیش از انتشار موضوع را از دست نداده اند.

اگرچه این فقط یک پدیده Airbnb نیست. DoorDash در اوایل این هفته پس از قیمت 102 دلار در هر سهم با 182 دلار افتتاح شد. این بدان معناست که شرکت بیش از 2 میلیارد دلار روی میز گذاشته است.

کمتر شناخته شده C3.ai ، ارائه دهنده نرم افزار هوش مصنوعی که از اوایل هفته جاری معاملات خود را آغاز کرد ، روز پنجشنبه سهام خود را با قیمت 130 دلار بست. قیمت سهام ابتدا 42 دلار بود.

ریتر گفت که قیمت گذاری شرکت هایی مانند Airbnb دشوار است ، اما با توجه به تسلط آن در بازار بزرگ اجاره خانه ، ارزیابی بالایی مناسب است. او کمتر با DoorDash قانع شده است.

وی گفت: تحویل غذا کار سودآوری نیست.

این یک دیوانگی است: آنچه مشهود است این است که تقاضا برای سهام فناوری از طرف سرمایه گذاران نهادی و خرده فروشی در حال افزایش است ، س questionsالات مهمی در مورد اینکه آیا بازارها بیش از حد متلاطم شده اند و ارزیابی ها به زمین می آیند ایجاد می کند.

بسیاری از وال استریت در برقراری این تماس مردد بوده اند و پیش بینی می كنند كه سرمایه گذاری های فنی در سال 2021 بازدهی سنگینی را به همراه خواهد داشت. اما جنون IPO این هفته مطمئناً لحظه خوبی برای وقفه در تأمل و ارزیابی مجدد اصول است.

جنگ های جریانی دوباره داغ می شوند در اوایل این ماه ، برادران وارنر گفتند كه كل فیلمهای 2021 آن همزمان در HBO Max و در سینماها اكران می شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *